Тренінг з профілактики вживання алкоголю у 9 класі проводить психолог Денис Н.М.
Шпаргалка для дорослих або правила роботи з агресивними дітьми
- Бути уважним до потреб дитини.
- Демонструвати модель неагресивної поведінки.
- Бути послідовним в покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
- Покарання не повинні принижувати дитину.
- Навчати прийнятним способам виразу гніву.
- Давати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після психотравмуючої події.
- Навчати дитину розпізнавати власний емоційний стан і стан оточуючих людей.
- Розвивати у дитини здатність до емпатії.
- Розширювати поведінковий репертуар дитини.
- Відпрацьовувати навик реагування в конфліктних ситуаціях.
- Учити малюка брати відповідальність на себе.
Профілактика стресу
Профілактика та корекція психічного стресу базується па чотирьох принципах валеології:
1. Підвищення стійкості до стресу.
Потрібно готувати людей до різних ситуацій, вчити управляти своїми емоціями.
2. Позбавлення від психічної напруги, оптимальна реакція на негативні емоції.
3. Психокорекція.
При гострих короткочасних стресах вона спричиняє:
- комплекс рухів, особливо ритмічних і досить важких, за яких ка- техоламіни використовуються, руйнуються;
- релаксація;
- самонавіювання;
- використання зовнішніх розслаблюючих факторів (музика, запахи, природні фактори).
Для усунення наслідків стресового стану і психічної перенапруги використовують антистресові програми поведінки: аутотренінги, раціональне харчування, фізичні навантаження, йогу, медитацію, духовне очищення тощо.
1. Аутотренінг.
Як система прийомів свідомої психічної саморегуляції людини аутотренінг передбачає щоденне (4-6 разів по 5-10 хв) повторення словесних формул, спрямованих на заспокоєння і розслаблення певних частин організму. Здійснюють його зусиллями волі, інтелекту.. Завершують сеанс аутотренінгу словесними виразами самоутвердження, кількома простими вправами. Після цього приступають до ділових справ.
2. Раціональне харчування.
Продуктами, що зумовлюють виникнення стресових ситуацій, є рафінований цукор, концентрати супів, цукерки, солодощі, десерти і підсолоджені безалкогольні напої. Сприяють зняттю стресового стану сирі овочі, фрукти, ягоди, городина, волоські горіхи, мед, соки.
3. Фізичні навантаження.
Передстресовий стан породжують спортивні ігри із сильнішим суперником (особливо внаслідок поразки у грі на результат), а також надмірне навантаження. Подоланню його сприяють оздоровлювальні пробіжки, плавання, ходьба на лижах, веслування, ритмічна гімнастика за нормальних фізичних навантажень.
4. Йога.
Для подолання психічно-нервових збуджень і досягнення раптового розслаблення практикують вправи йоги ( зосередженість думок, споглядання, глибоке міркування) - духовної практики, системи фізичних, психічних вправ, спрямованих на досягнення найвищого блага самопізнання, самозаглиблення, цілковитого звільнення свідомості від впливів зовнішнього світу.
5. Медитація.
Поліпшує емоційний стан медитація (лат. Месіііаііоп- роздум) - розумова дія, метою якої є спрямування психіки людини до самозаглиблення, зосередженості, самопозбавлення від емоційних проявів, відчуженості від зовнішніх об'єктів. З-поміж багатьох методів найпростішим і доступним є розслаблене сидіння на стільці протягом 15 хв з покладеними на коліна руками і повернутими вверх долонями, при чому думки спрямовані у Космос, до Бога.
6. Народні засоби.
Протягом тисячоліть людина емпірично з'ясувала, що подоланню нервово-емоційної напруги сприяє вживання настою з кропиви (без обмежень); нервозності - соку з сирого буряка; неврозів - настою з весняних листків берези; депресії і неврастенії — настою з коренів аралії. Використовують і інші засоби з рослин.
7. Духовне очищення.
Помітна роль у духовному очищенні належить навколишньому природному середовищу. У межах об'єктивно чистих ландшафтів, віддалених від техногенних інфраструктур, людина «під заряджається» енергією і нейтралізує негативні фактори.
Прогресуючий техногенез пред'являє людині нові випробування щодо адаптації до умов проживання, змушує її використовувати все більше знань і сил для цього. Належна освіченість, доступність медичної інформації, індивідуальна зацікавленість у збереженні або відновленні задовільного стану здоров'я, культура праці та побуту психічного життя, володіння навичками самодіагностикитики захворювань на передмедикаментозній стадії, своєчасне звертання за необхідності до лікаря сприяюєть гармонізації духовних і фізичних можливостей людини.
Коментарi